Матеріали для роботи з дітьми

(посилання для вихователлів та батьків)

ЛІТНІЙ ПЕРІОД 2024 року

Дистанційна робота в літній період 2024 року ЗДО №228 "Веселинка" ЗМР (перспективне планування освітньої діяльності)

Посилання на інтерактивні дошки груп на літній період року

Літній період 2024 року
/Files/images/01ЛЕТО.jpg
Цікавинки для
розширення уявлень
вихованців про
навколишній світ
Психологічний супровід
літннього періоду
В ЗДО

Безпечний освітній простір ЗДО в літній період

Для зниження напруження варто використовувати художню літературу, читання якої може супроводжуватися спільною творчою або пошуковою діяльністю дітей, театралізацією, ілюструванням, руханками тощо.

Рекомендаційні матеріали щодо читання з дітьми дошкільного віку:

Живі письменники дошкілля. Книжка заспокоює: що почитати дитині, поки триває війна

Живі письменники. Батькам

Як допомагати дітям у замкненому просторі

Аудіоказки Telegram-канал Павлуша і Ява

Прачова В. Котики (казка). У 5 частинах

Дерманський С. «Вірші для малят»

Нагадуємо, що деталізований опис дій педагогів ЗДО в ситуаціях небезпеки представлено в посібнику “План реагування на надзвичайні ситуації вихователя закладу дошкільної освіти”, який входить до рекомендацій МОН для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні.

Мінна безпека дітей дошкільного віку

Для того, щоб літній період був дійсно оздоровчим та безпечним велике значення має просвітницька та профілактична робота з питань мінної безпеки. Варто враховувати “Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях”, вимоги ДСНС, матеріали ЮНІСЕФ. Корисна для всіх учасників освітнього процесу інформація розміщена 3 на сайті “Все про мінну безпеку”. Допомогою в організації розмови з дітьми про питання мінної небезпеки стануть рекомендації психологів.

Для просвітницької роботи з дітьми із питань мінної безпеки краще обрати казки, загадки, вірші, ігрові ситуації, мультфільми, різні види театру.

Ресурсна підтримка: Україна про мінну безпеку; СорОк та ПоНі вебсайт «Все про мінну безпеку» - bezpeka.info; Інформаційна безпека дітей дошкільного віку.

Інформаційна безпека дітей дошкільного віку

Ресурсна підтримка інформаційної безпеки: Як говорити з дітьми про війну: поради психологів; Як говорити з дітьми про війну? ; посібник «Як говорити з дітьми про війну»; Як контролювати вплив новин і соціальних ЗМІ на себе, Як пережити війну і не втратити здоровий глузд, Дитинство у цифровому суспільстві: поради з техніки безпеки.

Освітня взаємодія з дітьми в літній період

Особливу увагу необхідно приділити руховій активності, використанню природних засобів для оздоровлення дітей, правилам безпеки.

На сайті МОН розміщено практичні матеріали, які допоможуть педагогам зробити дослідно-експериментальну діяльність різноманітною та цікавою.

З метою об’єднання зусиль дорослих для забезпечення соціального та психологічного благополуччя дитини на етапі переходу від дошкільної до початкової освіти, прийняття науково виваженої позиції щодо систематичного шкільного навчання дитини в умовах сучасної школи доречно використовувати матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі».

Ресурсна підтримка для педагогів з питань ППД:

• Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 “Про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»

• Вебінар Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій

• Вебінар “Перша психологічна допомога дітям: межі компетентності педагогічних працівників”

Картки для дихальних практик стабілізації

Картки сили: ігрові та терапевтичні картки для роботи із дітьми до 8 років

• Мультфільми від Графічного батальйону

• Навчально-методичний посібник “Психологічна підтримка та допомога дітям, які пережили травматичні події”

• Оповідання для дітей “Сильні почуття приходять та йдуть”

• Посібник “Посібник для доброго самопочуття : зменшити стрес, наповнитися і розвинути внутрішню стійкість”

• Посібник “Діти і війна: навчання технік зцілення”

Поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію

• Посібник “Керівництво з надання першої психологічної допомоги”

• Посібник “Перша психологічна допомога”

• Посібник “Перша психологічна допомога: посібник для працівників на місцях”

• Робочий зошит для дітей “Екіпаж КІП дає раду своїм переживанням”

Стан ділянок для прогулянок дошкільників має відповідати вимогам Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць та Санітарного регламенту .

В Концепції національногопатріотичного виховання в системі освіти (2022) визначено напрями діяльності ЗДО, які будуть актуальними в літній період: активізація практики волонтерської роботи здобувачів дошкільної освіти; виховання елементів патріотизму дітей старшого дошкільного віку засобами автентичних ігор.

Хрестоматія «Моя країна – Україна» – це хрестоматія для дошкільнят з національно-патріотичного виховання, яка містить широку палітру тематично об’єднаних фольклорних і літературних творів для використання під час освітнього процесу в ЗДО.

Проєкт «Дітям про Україну» – унікальність проєкту полягає в тому, що він є інтерактивним і дозволяє віртуально подорожувати країною.

Розучування і програвання з дітьми автентичних ігор під час прогулянок сприяє їх залученню до народної культури, розвиває словник, має пізнавальний та оздоровчий ефект. Для підтримки інтересу дітей варто доповнити такі ігри костюмами або атрибутами. Доцільно організовувати дні народних ігор із залученням батьків до участі під час ранкової або вечірньої прогулянки.

Взаємодія з батьками

Просвітницька робота з батьками щодо охорони здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей у літній період передбачає створення інформаційних матеріалів про:

• організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти в літній період (режим роботи, форму організації дозвілля тощо);

• створення у ЗДО безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;

• застосування інструментів управлінської діяльності для вирішення надзвичайних ситуацій. Важливо нагадати батькам протоколи безпеки на випадок повітряної тривоги, евакуації до укриття тощо;

• обговорення питання щодо зміцнення здоров’я і фізичного розвитку дітей у літній період (заходів, спрямованих на оздоровлення дітей шляхом загартування, організації раціонального режиму дня для дітей раннього та дошкільного віку, організації збалансованого дитячого харчування).

У складних умовах ефективними та корисними можуть бути сервіси та інструменти комунікації в онлайн-режимі, використання електронних платформ: Zoom, Google Meet, Google Classroom, з метою проведення онлайнзустрічей, конференцій, батьківських зборів. Доцільним є розміщення на сайті закладу освіти інформації та рекомендацій для батьків.

Кiлькiсть переглядiв: 187

Коментарi