Пришла идея

Консультація для батьків
«Як привчити дітей до правил особистої гігієни в період карантину»

Ні для кого не секрет, що чистота – це запорука здоров'я. Особливо зараз, в період карантину, це твердження є дуже актуальним. Це нам, дорослим, легко усвідомити, що чищення зубів кожного ранку та ввечері запобігає шкідливій дії їжі та зберігає їх здоровими та міцними. Ми також знаємо, що перед прийомом їжі обов'язково потрібно помити руки. І після вулиці, відвідування туалету чи ігор з домашніми улюбленцями. А в зв'язку із поширенням коронавірусної інфекції МОЗ рекомендує якомога частіше мити руки та користуватися антисептичними засобами.

Якщо говорити про дітей, то вони, безперечно, намагаючись наслідувати дорослих, будуть дотримуватись певних санітарно-гігієнічних норм. Але не всіх, і далеко не завжди. А все тому, що дитячий погляд на речі дуже відрізняється від нашого, дорослого. Коли ви просите дитину вимити руки перед тим, як сісти до столу обідати чи вечеряти, то часто відповідь буває такою: «Навіщо? Мої руки чисті». І дитина вас не обманює. Вона дійсно не розуміє навіщо їх мити, адже візуально вони чисті. І ваші переконання, що там є мікроби, а вони шкідливі і призводять до різних захворювань, на дитину не подіють. Адже як можна повірити в те, чого ти не бачиш?! «То де ж вони?» - спитає дитина. І так виникає проблема.

Щоб уникнути цих непорозумінь, відкладіть всі свої важливі справи на потім і поясніть дитині все від самого початку, підкріплюючі свої пояснення ілюстраціями, відео, іграми та дослідами.

Хто такі мікроби і які вони бувають? Для початку, поясніть дитині, хто такі ці мікроби і які вони бувають. Частинка слова «мікро» означає щось дуже-дуже маленьких розмірів, тобто мікроби - це дуже маленькі за розміром живі створіння, яких можна розгледіти тільки за допомогою збільшувальних приладів. Таким збільшувальним приладом є мікроскоп.

Покажіть дитині ілюстрацію мікроскопа або ще краще, якщо у вас є дитячий ігровий набір для досліджень, в якому обов'язково буде мікроскоп. Продемонструйте дитині основні прийоми роботи з ним: на предметний столик кладуть скельце зі зразками, які збільшують за допомогою об'єктива зі спеціальними збільшувальними лінзами. А в окуляр дивляться на мікроби, які стали набагато більшими, ніж є насправді.

Мікроскоп подивились, принцип його роботи зрозуміли, але не поспішайте давати дітям готові зображення з мікробами. Запропонуйте дошкільнику пофантазувати і намалювати ті мікроби, які, на їхню думку, можуть існувати насправді. Лише потім продемонструйте фото мікробів, порівняйте їх, знайдіть схожості та відмінності. Дітям буде дуже цікаво аналізувати результати власної творчості.

Більше фото та малюнків з мікробами за посиланнями:
http://pneumonia03.ru/wp-content/uploads/2016/02/1215.jpg
http://zkan.com.ua/wp-content/uploads/a/images_23/kak_narisovat_mikroba_2.jpg
http://catoday.org/uploads/posts/2016-05/1464330623_e.jpg
http://uapress.info/content/news/2016/6/133773/big2/5b851b6d0bf85c14021c7991806dfd551465439510.jpg

Але невже дитині варто боятися всіх мікробів? Чи всі мікроби шкідливі і небезпечні? Можливо серед них є і корисні? Щоб познайомити дітей з деякими представниками Світу Мікробів, вам потрібно йти… на кухню.

Дріжджі – це корисні мікроби, які активно використовують для випікання різної здоби. Саме завдяки цим корисним мікроорганізмам булочки, пиріжки та рулети виходять надзвичайно пухкі та м'які.

Кисломолочні бактерії – це ще один вид корисних мікробів, завдяки яким ми можемо отримати смачний йогурт, кефір чи сир з молока. Якщо молоко залишити в теплому приміщенні, то в ньому почнеться процес бродіння, який спричиняють кисломолочні бактерії і можна сказати, що молоко «скисло».

Продовжуючи бесіду про корисні мікроби, переходимо до «надкорисних» і дуже важливих мікробів, які містяться в нашому організмі. Це лактобактерії. Поясніть дитині, що без цих мікробів їжа в організмі людини не змогла б нормально перетравлюватися та засвоюватися і процес травлення порушився б. А наша їжа – це наша енергія, наші сили і, врешті-решт, наше здоров'я.

Проте, є мікроби, які дуже хочуть потрапити до нашого шлунку і викликати болі в животі та проблеми зі здоров'ям. Це кишкова паличка і найчастіше потрапляє вона до організму через немиті руки або немиту їжу. В організмі людини ця паличка починає швидко множитись – де була одна, враз стало дві.

Для кращої наочності візьміть шматок пластиліну і попросіть дитину зліпити кульку. Потім поділіть цю кульку навпіл. Потім кожну з цих двох кульок ділимо знову навпіл. І так декілька раз. Дитина побачить як швидко з однієї шкідливої палички утвориться десяток, які будуть завдавати нищівного удару нашому здоров'ю.

Отже, через бруд, що знаходиться на руках чи під нігтями, або разом з немитим яблуком, яким ми вирішили перекусити, мікроби потраплять до нашого організму і викличуть різні захворювання. Проте, якщо вчасно вимити руки і не просто водою, а використовуючи мило, то мікроби змиються зі шкіри чи з поверхні яблука. Проведіть невеликий дослід.

Дослід № 1. Навіщо нам мити руки?

Для нього нам потрібно 3 тостові шматочки хліба, три прозорі целофанові пакетики на застібках та маркер. В один пакетик покладіть шматочок хліба, одягнувши попередньо целофанові рукавички. Цей пакет підпишіть «Контрольний». В наступний пакет покладіть шматочок хліба, але попередньо гарно вимийте руки з милом. Це буде пакет з написом «Вимиті руки». А в останній пакет покладіть хліб, який ви будете брати немитими руками, після вулиці чи ігор з домашніми тваринами. Підпишіть «Брудні руки».

Поспостерігайте, що трапиться зі шматочками хліба через 2-3 дні. Навіть неозброєним оком помітно, що в пакеті з написом «Брудні руки» на шматочку почала з'являтися пліснява, яка зробила цей хліб не лише неїстівним, але й дуже небезпечним для здоров'я. А все через немиті руки…

Коли всі досліди проведені, з інформацією ознайомлені, то можете запропонувати дитині перегляд мультфільму «Фіксики. Мікроби» https://www.youtube.com/watch?v=-EpH6MzMHsc&t=1s або зробити з дитиною мильні бульбашки, адже мило – це не лише корисно, а й цікаво. Рецепт мильних бульбашок: https://www.youtube.com/watch?v=xD9p-6JEEYk

Обов'язково покажіть дитині як потрібно мити руки, ретельно і уважно, щоб змити всі мікроби. Перегляньте з дитиною відео інструкцію «Як потрібно мити руки?» https://www.youtube.com/watch?v=4-YJbidcv7g&list=RDCMUCiAi1NR8om6CIX5_sENC0jw&start_radio=1&t=29 Дотримуйтесь всіх правил особистої гігієни, вчіть цього своїх діток і будьте здорові!

Джерело: https://vseosvita.ua/library/konsultacia-dla-batkiv-ak-privciti-ditej-do-pravil-osobistoi-gigieni-v-period-karantinu-235134.html

Пришла идея

«Як поводитися під час карантину»

Як розважити дитину під час карантину

Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль відіграє взаємодія з однолітками - школа, ігри у дворі, дні народження друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції - заради їх же здоров'я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?

Дитячі психологи і батьки розповіли про те, як пояснити дітям необхідність залишатися вдома і як розважити їх, поки вони знаходяться на карантині.

Перш за все, вам необхідно переконати дитину в тому, що поруч з нею завжди буде хтось, хто подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.

Як говорити з дітьми про коронавірус: поради дитячих психологів

Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.

Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу, акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.

Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».

Дотримуйтесь графіка

Психологи стверджують, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес.

Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримуйте контакт з друзями і близькими

Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями - це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров'я.

Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Влаштуйте танцювальну вечірку

Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно, - знайти в Інтернеті відповідну музику.

Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні гірлянди - вони створять вам святкову атмосферу.

Під час карантину використовуйте електронні пристрої з розумом

Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на карантині за екранами комп'ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.

Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.

Залучайте дитину до роботи по дому

Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.

Робіть з дитиною поробки

Різноманітні поробки - хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують, що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи битви.

Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.

Грайте в улюблені іграшки дитини

Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось - конструктори Лего. Діти люблять створювати різні об'єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?»

Адреса посилання https://childdevelop.com.ua/articles/leisure/9111/?fbclid=IwAR2_WZdCPO5I1XsPhGCQ2J2jOce_k1-sVyOrCKCGM6Wv12fROY_JlO2219Q

Пришла идея

Як організувати дозвілля дитини під час карантину

(консультація для батьків)

Зараз у нас триває карантин. Зачинені всі освітні заклади і, як наслідок, батьки вимушені теж залишатися вдома. Як же батькам організувати день, щоб діти мали можливість і розважатися , і розвиватися? Дитині дошкільного віку, на відміну від школяра, потрібно допомогти організувати власну діяльність.

Насамперед дорослі мають організувати свій день так, щоб якнайменше змінити розпорядок дня дитини від розпорядку дня в дитячому закладі. Адже карантин закінчиться, і діти повернуться до звичного розміреного життя садочка. І краще, щоб малюку не прийшлося занову до нього привчатися. Батькам потрібно розуміти, що змінилося тільки місце перебування більшої частини дня дитини, а її діяльність повинна і надалі бути такою, як і була (по можливості) , або трішки змінена. Психологи радять написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

День повинен починатися з гігієнічних процедур, ранкової гімнастики, сніданку. Протягом дня батьки (або інші дорослі, які будуть знаходитися з дитиною вдома) повинні організувати навчальну, ігрову, самостійну діяльність дитини. Якщо це дитина старшого дошкільного віку, то вона більш самостійна і тому контролювати самостійну діяльність не обов’язково, а з малюкам молодшого дошкільного віку потрібна допомога. Навчальну діяльність можна організувати як до обіду, так і після денного сну (денний сон теж бажано не відміняти). Програму, за якою працюють в дитячому садочку можна знайти на сайті МОН або проконсультуватися з вихователями, в програмі чітко вказані вікові особливості відповідного віку та знання з кожної освітньої лінії, які повинна отримати дитина, відповідно до вікової категорії. Цим самим батьки можуть зорієнтуватися на те, що вже знає їхня дитина і чому її ще потрібно навчити. Так, це може бути складно, бо існують різні форми та методи роботи з дошкільнятами. Але не обов’язково в домашніх умовах дотримуватися всього цього. Головне – в доступній для дитини формі пояснити матеріал, дати змогу закріпити в практичних вправах (якщо це необхідно), бажано використовувати наочний матеріал, щоб дитина краще змогла зрозуміти те, що їй пояснюють. На практиці в садочках використовують дидактичний матеріал, роздатковий, відео та аудіо записи. В наш час інформаційних технологій зробити це нескладно. З підручного матеріалу можна виготовити наочність (матеріал для лічби, геометричні фігури, цифри, літери тощо).

Яку діяльність запропонувати дошкільнику протягом дня.

Ігрова

Гра завжди зацікавлює дитину. Ігрова діяльність сприяє розвитку в дитини навичок, умінь, необхідних для самообслуговування й надання допомоги дорослим. У сюжетно-рольових іграх дитина відтворює та моделює прибирання, прання, одягання, прийому їжі, одягання й роздягання на прикладі ляльки чи іншої іграшки.

Трудова

У малят є бажання самостійно виконувати деякі трудові доручення — мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Тому дитині слід давати посильні трудові доручення.

Художньо-продуктивна

Малювання, ліплення, аплікація, конструювання – це те, що , напевно, подобається робити дитини найбільше. У цих видах художньо-продуктивної діяльності малюк має змогу втілити свої задуми та реалізувати творчі здібності, незалежно від дорослого.

Важливо ще й те, що батьки повинні контролювати перебування дитини перед комп’ютером чи планшетом. Потрібно організувати перебування на свіжому повітрі.

Дитині корисно буде послухати казку, оповідання, вивчити вірш, переказати прочитаний твір. Це можна зробити за допомогою запитань, малюнків. Цікава форма роботи – складання казки, можливо її героями будуть нереальні фантастичні створіння і нехай дитина дає волю своїм фантазіям, а дорослий занотовує казку і складає в скарбничку (можливо це не останній карантин вашої дитини і таких творів буде ще багато).

Зараз є багато цікавих настільних ігор, які розвивають логічне мислення, пам’ять,увагу – і це теж буде цікавим заняттям для дітей.

Ще одним цікавим заняттям для дитини буде дослідницька діяльність. Можна з дитиною провести досліди, ознайомитися з властивостями деяких матеріалів.

Можна організувати тематичні домашні вечірки або недільники (запросити двоє – троє друзів), підготувати сценарій, костюми, декорації, конкурси, призи.

Деякий час можна приділити перегляду мультфільмів та розвиваючих і пізнавальних відео на YouTube каналі.

Не ізолюйте дитину від суспільства. Підтримуйте контакт з друзями та близькими. Дитина може спілкуватися з друзями та близькими , яких ви не можете відвідати особисто, використовуйте відеочати.

Перелік дитячих сайтів на допомогу батькам:

https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.

http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.

https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато цікавого і для батьків.

http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами, яскравими сюжетами та звуковим супроводом

https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма тощо

http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до школи, творчість

http://www.raskraska.com/ Раскраски для детей - бесплатно распечатать, скачать, раскрасить онлайн

Пришла идея

Вихователі рекомендують:
чим зайняти дошкільнят під час самоізоляції

Вихователь-методистк радить батькам, як разом з малюком цікаво та з користю провести карантин.

За цей карантинний місяць, який продовжили до 24.04.2020 і діти, і батьки втомились від одноманітності. Дехто рятується різноманітними іграми. Дехто – мультфільмами й переглядами відео.

Але вихователі дитячих садочків не радять давати вільний доступ малюкам до перегляду мультфільмів на комп'ютері, а рекомендують організувати час так, аби проводити його цікаво й необтяжливо. Як це зробити під час самоізоляції.

Рекомендуємо кілька корисних варіантів,
яими можна зацікавити дитину під час карантину

Аби малювання стало цікавішим, запропонуйте малюкові помалювати не лише олівцями чи пензликом, а й речами, які завжди є під рукою. Можна взяти використану зубну щітку, ватні палички, пластикову трубочку, свічку, зібганий папір, штамп з картоплі чи поролону.

«2 способи незвичайного малювання для дітей»

Малювання ниткою (цікавий спосіб для творчості

Через те, що всі магазини закриті, купити те, що хоче дитина дуже складно. Так чому ж не зробити іграшки своїми руками? Наприклад, кінетичний пісок, його важко придбати, але можна зробити власноруч.

Вам знадобиться:

  • харчова сода;
  • гель для миття дитячого посуду (для запобігання алергії);
  • харчовий барвник.

З нього можна ліпити казкові замки, взявши замість пісочниці картонну коробку.

Аби на карантині не витрачати марно час, робіть з дитиною аплікації, адже це дуже корисно для розвитку дрібної моторики. Познайомте дитину з мистецтвом оригамі, зробіть з нею фігурки для настільного театру і розігруйте казки.

Приготуйте разом солоне тісто і запропонуйте з нього фігурки тварин, солодощі для ляльок.

Відео «Солоне тісто»

Читаємо разом

Проведіть з дитиною ігри за ілюстраціями, наприклад, нехай знайде заданий предмет на картинці, порахує зображені предмети, придумайте продовження казки разом тощо. Зацікавити увагу малечі дуже просто, потрібно тільки бажання.

Подарунки своїми руками

Варто зберегти дитячі роботи своїми руками та зробити портфоліо дитини на згадку для всієї родини, подарувати виріб комусь з родини чи друзів. Так дитина зрозуміє, що дарувати подарунок приємно так само, як і отримувати. Тим часом, вона буде розвивати своє мислення, моторику ручок та уяву.

Пізнавальні мультики

Разом із дитиною відмовтесь на деякий час від комп’ютера, телевізора, планшета, це буде складно, але покажіть це дитині на своєму прикладі.

Згідно з санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, перегляд розважальних телепередач та мультфільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день.

Дітям 3–4 років можна дивитись телевізор20 хвилин, 5–6 років – 30 хвилин на день.

За комп’ютером дитина дошкільного віку може перебувати не більше 15 хвилин. Не забувайте контролювати змістовність таких розваг. Після перегляду мультфільму потрібно обов'язково провести бесіду з дитиною і з’ясувати, що нового вона дізналася. Нехай розповість вам свої враження, що сподобалось, а що ні.

Обговоріть поведінку персонажів мультфільму, запропонуйте дитині переглянути такі мультфільми:

  • «Дівчинка і зайці»;
  • «Івасик Телесик»;
  • «Котик і Півник»;
  • «Кривенька качечка»;
  • «Про дівчинку, яка наступила на хліб»;
  • а також сучасні пізнавальні «Фіксики» та серія «Уроки тітоньки Сови».

Дивіться разом з дитиною пізнавальні відео про будову Всесвіту, про екзотичних тварин, про явища природи, про цікаву математику. Головне, такі перегляди повинні бути у присутності батьків, аби дитина могла спитати, що не зрозуміло, або обговорити цікаві моменти під час перегляду.

Безпека вдома

Перебуваючи з дитиною на карантині, подбайте про безпеку свою та оточуючих.

Пам’ятайте:

  • малюк не повинен сам вмикати та вимикати електричні прилади;
  • не залишайте в доступному місці побутову хімію, ліки, ножиці, ножі, інструменти, ювелірні прикраси, дрібні іграшки (менше, ніж 3 сантиметри у діаметрі);
  • не залишайте без нагляду батарейки від пультів телевізорів та годинників, запальнички, сірники;
  • не відчиняйте навстіж вікон для провітрювання у присутності дітей, не ставте на краї столу посуд з гарячою водою.
  • не залишайте дітей самих навіть на короткий проміжок часу, адже малюки-дошкільнята дуже допитливі

Долучайте до домашньої роботи

Малюк може сам скласти своє ліжко, прибрати іграшки та одяг у шафу, випрати свої дрібні речі та ляльковий одяг, допомогти мамі помити посуд.

Дуже цікаво виготовити разом з мамою чи бабусею печиво, зліпити вареники, а потім пригостити всю сім’ю, обов'язково дитину потрібно хвалити та говорити, що в неї все гарно виходить. Це надає дитині натхнення добити ще більше.

Нехай перебування з дитиною під час карантину принесуть батькам задоволення від спілкування, а малюкам-дошкільнятам – приємні хвилини для пізнання довкілля, фізичного загартування, розвитку здібностей, творчості та фантазії.

Джерело:https://vse.ee/czd

Пришла идея

Тема: Бесіди з батьками і дітьми. Поради які стануть в нагоді на карантині.

Карантин це випробування для дітей та батьків. Вимушений карантин змушує багатьох проводити багато часу вдома. Перебуваючи у чотирьох стінах, ми можемо провести цей час з користю, не наражаючи на небезпеку себе та своїх дітей.

ПСИХОЛОГИ РАДЯТЬ

1. Створіть "робочий" розклад дитині.
Перш за все, дитина повинна притримуватися певного "робочого" графіку. Його необхідно розробити з урахування карантину. Попередній режим дня не підходить, оскільки немає щоденних відвідувань дошкільного закладу та гуртків. "Ця тема дуже актуальна та гостра.

2. Психологи рекомендують розписати справи на усі тижні карантину.

3. Дотримуйтесь режиму сну.
Обов’язково треба дотримуватися режиму сну, тому що потім дитині буде набагато складніше прилаштуватися до щоденного ритму.

4. Нагадайте правила безпеки.
Якщо діти дошкільного віку залишаються вдома без дорослих, психолог радить нагадати правила безпеки вдома. Зокрема, карантином можуть скористатися шахраї і ходити по домівках, де сидять діти самі. Намагайтеся не залишати дитину дома одну!

5. Придумайте для дитини заняття.
Щоб дитина не заважала працювати "в дома" чи займатися хатніми справами, їй теж треба вигадати зайняття.

6. Правдиво поясніть дитині причини карантину.
Експерти з виховання дітей категорично не рекомендує брехати дитині чи прикрашати ситуацію.

7. Одні правила для всієї родини.
Психолог розповідає, що лаяти дитину за будь-що не варто. Краще пояснювати ситуацію. Якщо ж від дитини вимагається виконання певних правил, то ці правила мають бути загальними для всієї сім’ї. Їх мають дотримуватися усі.

"Виховання – це дуже відповідальна робота. Те, що ми вкладаємо в дітей до 14 років, такими вони й будуть у дорослому житті. Діти дивляться на нашу поведінку, і вони такими самими будуть у дорослому житті»

ВАЖЛИВО ЗНАТИ ДІТЯМ І ДОРОСЛИМ
ПОРАДИ НА КАРАНТИНІ
Правила поведінки на карантині

• Часто провітрюйте квартиру і робіть вологе прибирання.

• Займайтеся спортом вдома.

• Підтримуйте режим сну (міцний сон).

• Їжте в будинку і стежте за харчуванням. Якщо замовляєте щось - краще, щоб це була термічно оброблена їжа. Мінімізуйте солодке в раціоні, оскільки воно створює ідеальне середовище для життя вірусів і бактерій.

• Часто пийте воду. Бажано робити глотки води кожні 15 хвилин, оскільки при попаданні вірусів на слизові рота, вода змиє їх в шлунок, де соляна кислота знищить їх.

• Ретельно мийте руки і обробляйте їх спиртом до виходу на вулицю і після приходу додому.

• Щодня обробляйте спиртом гаджети (планшети, телефони, електронні книги і т.д.)

Також рекомендуємо:

✅ перевірити, чи знає дитина ваш телефон та телефони екстрених служб напам’ять – все одно запишіть їх;

✅ змоделювати різні ситуації поведінки дитини (незнайомець дзвонить у двері, діти кличуть гратися на вулицю, чутно підозрілий запах та інші);

✅ обговорити періодичність зв’язку – наприклад, зідзвонюватися кожну годину або присилати повідомлення у месенджерах;

✅ підготувати для дитини цікаве завдання, щоб їй було чим зайнятися на самоті;

✅ скласти разом розпорядок дня (графік прийняття їжі, занять);

✅ розказати про небезпеки в мережі інтернет, якщо доцільно, то обмежте доступ до певних сайтів;

✅ нагадати про правила або заборони відкриття вікон та балкону, а також встановіть перелік дозволених для користування електроприладів;

✅ попросити дитину не розповідати друзям і стороннім, про те, що вона залишилась вдома сама;

✅ домовитися, що дитина не буде відповідати по телефону на дзвінки від незнайомців;

✅ заручитися допомогою близьких або роботодавця, щоб у невідкладному випадку хтось з дорослих міг терміново приїхати до дитини.

Чим якіснішу підготовчу роботу ви проведете, тим більш впевненою буде ваша дитина, а ви будете більш спокійними.

Нагадуємо, про відповідальність батьків перед законом. Відповідно до чинного законодавства, якщо з дитиною, яка молодше 14 років, що-небудь трапиться або вона здійснить будь-яке правопорушення, то за її дії будуть відповідати батьки.

В момент карантину, перебуваючи вдома, важливо вдатися до всіх способів, спрямованим на поліпшення функціонування імунної системи і зміцнення організму.

Зміцнення імунітету і харчування

Щоб підвищити захисні сили організму, запобігти розвитку деяких захворювань або допомогти імунітету правильно реагувати на ті, які вже проявилися, важливо збільшити споживання продуктів, багатих вітамінами і мінералами.

Природні засоби для підвищення захисту організму:

Женьшень
Найбільш важливим діючою речовиною в корені китайського женьшеню (Panax ginseng) є сапонінглікозіди - гінзенозіди. Женьшень збільшує кількість енергії і здатність організму до фізичних, розумових навантажень, а також підвищує стійкість до інфекцій. Гінзенозіди також беруть участь в гормональних змінах, які регулюють реакцію організму на стрес.

Ехінацея пурпурна
Ехінацея має протизапальну дію і стимулює імунітет, включаючи при захворюваннях дихальних шляхів. Вважається, що містяться в ехінацеї полісахариди стимулюють активність Т-лімфоцитів, а також збільшують вивільнення організмом інтерферону - противірусного речовини.

Екстракт прополісу
Екстракт прополісу має імуномоделюючу дію, так як він стимулює клітини імунної системи. Його використовують при гострих і хронічних запаленнях, при захворюваннях дихальних шляхів і сину ситах.

Заходи профілактики:

- вибрати препарат для профілактики, порадившись з лікарем;

- приймати вітамін С у вигляді настою шипшини, ягоди журавлини, брусниці, чорної смородини, цитрусів;

- використовувати природні фітонциди, особливо часник;

- дотримуватися особистої гігієни: частіше мити руки (потрібно ретельно мити руки не менше 20 секунд)., використовувати вологі дезінфікуючі серветки, гелі для рук;

- частіше провітрювати приміщення, проводити вологе прибирання, в тому числі з використанням дезінфікуючих засобів;

Найбільш часто дезінфікуючими поверхнями повинні бути:
ванна кімната: душова кабіна, змішувач, ванна, раковина, плитка на стіні, плитка на підлозі; кухня: стільниця, кран, раковина, холодильник, шафи; спальня: дверні ручки, комоди, шафи; вітальня, дитяча кімната: полки, шафи, вимикачі, стільці.

- одягатися по погоді, не допускати переохолодження організму, забезпечувати належний температурний режим в житлових будівлях;

Важливо провести дитині інструктаж та нагадати про основні правила поведінки в побуті, наголосити, щоб вона не відчиняла двері незнайомцям, не гралась з вогнем та електроприладами.

Поради про те, як вести себе, коли всі на карантині:

- постаратися не їздити в громадському транспорті;

а якщо все-таки довелося - надіти медичну маску, а після - добре вимити руки і обличчя; дезінфікувати мобільний телефон і предмети, які найчастіше використовуються;

- намагатися не відвідувати масові заходи, особливо в закритих приміщеннях; - не відвідувати торгові центри.

Будьте здорові, залишайтеся вдома!

Пришла идея

Методичні рекомендації
«Експериментально-дослідницька діяльність вдома
під час карантину»

Так сталося, що карантин порушив звичайний порядок нашого життя. Якщо раніше ранок був насиченим і метушливим: мамі потрібно було підняти з ліжка всіх членів сім'ї, зорганізувати, нагодувати і відвести до школи чи дитячого садка (тато сам орієнтувався в якому напрямку йому рухатись на роботу), то тепер він став розміреним і спокійним – не треба нікуди поспішати. Навіть більше – краще залишатися вдома і нікуди не виходити. Діти радіють: «Ура! Можна залишатися вдома і не йти до дитячого садка чи школи», а мами думають, як організувати дозвілля дітей, щоб і цікаво, і корисно, і в обмеженому просторі квартири.

На щастя, 21 століття відкриває перед нами великі можливості, а інтернет переповнений порадами та рекомендацій. Маю надію, що ця стаття стане в нагоді: допоможе весело і цікаво провести час, а також збагатить дітей новими знаннями.

Кухонні експерименти.

В обов'язки мами входить приготування смачної і поживної їжі і тому це не новина, що на кухні доводиться проводити досить багато часу. І період карантину не є винятком. Знаю з власного досвіду, як важко зосередитись на приготуванні їжі, коли дитина потребує твоєї уваги, допомоги в грі чи з домашнім завданням. Вихід є. Беремо дитину (дітей) на кухню і проводимо експериментально-дослідницьку діяльність, яка не потребує попередньої підготовки і великих зусиль

Дослід № 1. Тоне чи не тоне?

Для цього простого досліду нам потрібно взяти лише куряче яйце, літрову банку та кухонну сіль. Налийте в банку до половини звичайної води з крану і опустіть яйце в воду. Запитайте дітей, що трапилось з яйцем. Правильно, воно потонуло. А тепер дістаньте яйце з банки і всипте туди 4-5 чайних ложок солі. Розмішайте сіль, щоб вона розчинилась у воді і знову помістіть яйце в банку. Тепер воно плаває, а не тоне. Чому так трапилось? Терпляче вислухайте всі реальні і фантастичні версії дітей, не поспішайте їх виправляти чи ставити під сумнів. Нехай діти вчаться міркувати, аналізувати, висловлювати свої припущення, не боячись помилитися.

А тепер візьміть склянку з звичайною (прісною) водою і потроху доливайте воду в банку. Яйце почне опускатися і згодом потоне.

Як пояснити цей дослід дитині? А дуже просто. Пригадайте їм поїздку на море і запитайте, якою на смак є вода у морі. Солоною. Акцентуйте увагу на тому, що в морі легше плавати і триматися на воді, адже солона вода «виштовхує» твоє тіло на поверхню, так само, як солона вода в банці «підняла» на поверхню яйце. Не потрібно навантажувати дитину термінами, намагайтеся якомога простіше пояснити фізичну властивість рідини.

Дослід № 2. Яйце-апельсин.

Дослід отримав таку дивну назву через те, що бульбашки, які утворилися на поверхні яйця, зробили його схожим на апельсин. Але все по порядку.

Для досліду візьміть яйце (бажано темного кольору), літрову банку і столовий оцет.

Наливаємо в банку 1-1,5 стакана столового оцту і занурюємо в нього яйце. Яйце відразу тоне, але потім його поверхню починають покривати бульбашки. Це вуглекислий газ (нагадайте дітям, що саме вуглекислий газ ми видихаємо), який виникає під час взаємодії шкаралупи яйця з кислотою, яка міститься в оцті. І через певний час яйце підпливе доверху, адже ці бульбашки піднімуть його. Коли яйце досягне поверхні, то бульбашки вуглекислого газу перейдуть в повітря і яйце поступово почне знову опускатися. Так буде відбуватися декілька раз.

Залиште яйце в оцті на 30 хвилин. За цей час воно стане світлішим, а в банці буде плавати коричнева піна. Кислота, що міститься в оцті, вимила кальцій з яєчної шкарлупи і вона стала тоншою і світлішою.

Дітям поясніть, що зуби, як і яєчна шкарлупа, складаються із кальцію. Вживання газованої води та фруктових соків (адже там теж є кислота) руйнує емаль наших зубів - вони стають крихкими і починають руйнуватися. Тому кожного ранку зубки потрібно чистити і берегти від шкідливого впливу їжі!

Досліди-ігри у вітальні.

Коли ви з дітьми смачно пообідали і помили посуд, то можна переходити в вітальню, де експериментальна діяльність продовжиться і поєднається з цікавою грою.

Дослід № 3. Кулька – магніт.

Я думаю у вас стовідсотково знайдуться повітряні кульки, які залишилися після Дня народження або іншого свята. От їх ми і використаємо для наступного досліду. Надуйте кульку і добряче потріть її об голову (якщо точніше, то об волосся). Аркуш паперу розірвіть на маленькі шматочки і розкидайте їх в хаотичному порядку на килимку. Піднесіть кульку до шматочків паперу і що ж ви помітили? Кулька почала «примагнічувати» шматочки паперу до своєї поверхні. Магія? Ні, наука.

Кулька наелектризувалась від волосся і почала притягувати шматочки паперу. Науковими словами, кулька отримала негативний електричний заряд, а шматочки паперу містять крім негативного, ще й позитивний заряд. От протилежні заряди і почали притягуватися. Школяр скоріш за все

зрозуміє більш наукове обґрунтоване пояснення, а от дошкільнику краще пояснити поверхнево, не вдаючись в подробиці.

Дослід № 4. Кулька, що не горить.

Пропоную поставитись до цього досліду з максимальною серйозністю: пригадати правила безпечної поведінки з вогнем, можна також подивитися «Уроки обережності тітоньки Сови» https://www.youtube.com/watch?v=NT5swB0otc0 та зробити пам'ятку «Пожежна безпека вдома». І лише тоді починати експеримент. Нам потрібна свічка-таблетка, одна надута кулька і одна кулька наповнена звичайною водою з-під крана, яку теж потрібно надути і зав'язати таким чином, щоб вода залишилась всередині кульки. Запаліть свічку та піднесіть звичайну кульку до вогню. Можете заздалегідь попередити дошкільника, що кулька лопне, щоб це не було для нього неприємним сюрпризом.

Візьміть наступну кульку і піднесіть її теж до вогню, але перед цим скажіть дитині, що ця кулька не боїться вогню і не лопне від полум'я свічки. Чому? - запитайте у дитини. Натякніть, що вода у кульці відіграє свою певну роль і дайте дитині час подумати і запропонувати свої власні «наукові теорії».

Для нас, дорослих, відразу стає зрозумілим, що даний експеримент демонструє таке фізичне явище, як «теплопровідність», але дитині п'яти-шести років таке пояснення буде досить складним. Тому ми говоримо, що весь секрет кульки, що не горить, полягає в тому, що вода, яка міститься всередині, «відбирає», або іншими словами «поглинає», все тепло від полум'я свічки. Завдяки цій воді, поверхня кульки не нагрівається до високої, небезпечної температури, при якій кулька може луснути.

Дослід № 5. Паперові кільця.

Досить простий, але неймовірно цікавий дослід. Особливий плюс його полягає ще й в тому, що дитина зможе попрацювати ножицями і розвинути свої навички акуратного вирізання з паперу. Отже, беремо аркуш формату А-4 і вирізаємо 3 смужки шириною 5-6 см, довжиною 25-30 см. Тепер самий важливий момент – закріплюємо за допомогою клею кінці першої смужки як зазвичай, другу стрічку кріпимо, повертаючи один з її кінців на півоберт (наукова назва такої «штуки»- стрічка Мебіуса), а кінці третьої стрічки клеїмо таким чином, щоб один із кінців був перевернутим на повний оберт.

А тепер попросіть дошкільника розрізати кожну із цих смужок повздовж. Результат його не просто здивує, а змусить таки повірити в чудеса.

Результати. Перша смужка, як і очікувалось, перетвориться на два кільця. Друга смужка (стрічка Мебіуса) залишиться цілою!!!, хоча і стане тоншою. А третя смужка і взагалі перетвориться на два кільця, які будуть з'єднані між собою немов ланки ланцюжка. Дитині буде важко зрозуміти, чому так вишло і тому запропонуйте їй зробити даний дослід вдруге, акцентуючи увагу на способі з'єднання кінців кожної смужки, адже в цьому і полягає основний секрет експерименту.

Дослід № 6. Таємне послання.

По завершенню цікавого і насиченого експериментами дня, дитину потрібно якимсь чином вкласти до ліжка. Пропоную це зробити за допомогою даного досліду, який ви готуєте заздалегідь.

Візьміть аркуш білого паперу та напишіть на ньому молоком за допомогою пензлика або ватної палички «послання»: ви можете написати «Гарних снів!» або «Завтра буде ще цікавіше!» і дати йому час підсохнути. Після висихання паперу, напис стає непомітним. І тепер ваше основне завдання вигадати цікаву історію про дане послання. Як варіант, ви можете покласти аркуш паперу в конверт і підписати «попрасуй мене». Потім сказати, що хтось підклав під двері вашої квартири дивний конверт і запропонуйте дітям виконати вимогу на ньому (справжній детектив у нас виходить).

Справа в тому, що під дією високої температури молочні букви потемніють і їх стане видно, адже молоко починає підгорати при температурі значно меншій, ніж папір. Нагрітої праски достатньо, щоб молоко підгоріло, а папір залишився цілим і неушкодженим. Поясніть дитині даний дослід і проведіть його ще раз, але тепер дошкільник самостійно малює щось молоком на папері (сонечко, хмаринку, квіточку), а потім з вашою допомогою прасує напис і абсолютно щасливий і задоволений результатом йде спати.

Маю надію, що мої поради і досліди допоможувать вам в період карантину створити вдома розвивальне середовище для вашого дитини, дати їй нові цікаві знання і закріпити вже набуті навички. Гарного всім дня!

Пришла идея

«Розваги та енергійні ігри
для дітей в дома під час карантину»

Чимало батьків із жахом зізнається, що навіть якщо у них за спиною є три вищі освіти, участь в інтелектуальних іграх, ступінь доктора наук, усі знання різко кудись зникають, коли сідаєш робити з дітьми домашнє завдання. Іноді завдання, ребуси і загадки зі шкільних підручників, заганяють у глухий кут навіть суперзнавців.

Уся справа в тому, що діти сприймають довкілля абсолютно не так, як дорослі. Вони не шукають спеціальних схем, закономірностей, не переймаються складними обчисленнями, вони ще не знають законів, теорем і аксіом. Саме тому вони швидко розв’язують загадки, над якими дорослі думають півдня.

Спробуйте розв’язати наступні завдання!

1. Яке колесо не крутиться під час правого розвороту?

2. Це нежива істота, але в неї є 5 пальців.

3. Яке слово в словнику написано неправильно?

4. Вантажівка їхала в село. По дорозі вона зустріла 4 легкові машини. Скільки машин їхало в село?

5. Якою рукою краще розмішувати чай?

6. Нагодуй мене і я буду жити, але дай води – і я помру. Хто я?

7. Хто ходить сидячи?

8. Народжуються – летять, живуть – лежать, вмирають – спливають.

9. Що намокає, поки сушить?

10. Що більше з неї береш, то більше стає … Що це?

11. Я завжди десь між небом і землею, завжди на відстані. Якщо спробувати до мене підкрастися – я буду віддалятися.

12. Йшов чоловік із дружиною, брат із сестрою і швагро із зятем. Скільки всіх?

13. Я живу тільки там, де є світло, але щойно воно посвітить прямо на мене – я вмираю.

14. Що може подорожувати по світу, залишаючись в одному і тому ж кутку?

15. У якого слона немає хобота?

16. Увечері мені дають завдання на ранок. Я завжди його виконую, але мене все одно сварять. Хто я?

17. Що завжди збільшується і ніколи не зменшується?

Відповіді

1. Запасне

2. Рукавичка

3. Неправильно

4. Одна

5. Найкраще ложечкою

6. Вогонь

7. Шахіст

8. Сніжинки

9. Рушник

10. Яма

11. Горизонт

12. Троє

13. Тінь

14. Поштова марка

15. У шахового

16. Будильник

17. Вік людини

Перевірено, малюк впорається з цими завданням значно швидше, не докладаючи особливих зусиль! Ми, дорослі, все тільки ускладнюємо. І це стосується не лише вирішення поставлених завдань. Нам би всім дитячу безпосередність – і життя було б значно простішим.

Ігри в дома

Всі ми розуміємо, що «діти + енергія+ під замком» – рівняння, яке може дорівнювати хаосу та неминучій катастрофі. Тож пропонуємо активні ігри та заняття у приміщенні, завдяки яким ваші діти будуть рухатися та рухатися, навіть у найпохмуріші дні.

Ці ідеї не лише допоможуть боротися з нудьгою від перебування в закритому приміщенні, але й стимулюватимуть мозкову та фізичну активність, зміцнюючи тіло та звільняючи невгамовну енергію.

Ігри зі стрічкою (тейпами)

Простий рулон тейп-стрічки стане вашим новим найкращим другом, як тільки ви спробуєте ці геніальні ідеї, завдяки яким діти проявляють свою енергію різними творчими способами.

Ігри зі стрічкою у форми, букви та цифри.

Використовуйте цю стрічку, щоб розмістити на підлозі різноманітні форми, букви та/або цифри. Попросіть дитину стати на улюблений елемент, а тоді давайте їй вказівки, за якими вона слідуватиме, та попаде до наступного пункту призначення. Наприклад: «Ведмідь повзе на площу», «Скакайте, як жаба до Т», «Біжіть до прямокутника». Гра тримає дитину в русі, а також допомагає вивчити форми, букви та цифри.

Лінії зі стрічки.

Зробіть 5-10 окремих ліній стрічки, кожна приблизно на відстані 30 см одна від одної, на підлозі чи килимі. Позначте першим рядок «Старт», а потім дайте дітям прості інструкції:

Довгий стрибок: подивіться, скільки ліній вони можуть перестрибнути. Нехай намагаються кожного разу побити власний рекорд. Експериментуйте з положенням рук – розмахуючись, тримаючи за спиною тощо.

Стрибок з розбігу: тепер нехай діти розганяються та стрибають. Чи зможуть з розбігу побити попередній рекорд?

Довгий стрибок назад: підвищуйте рівень складності. Тепер – стрибки задом наперед, тобто назад.

Коник: Як далеко вони можуть стрибати на одній нозі?

Дотягнутися до стрічки: наскільки далеко зможе дотягнутись їхня нога з лінії старту до якоїсь стрічки.

Створіть трек для автомобілів.

Використовуйте стрічку художника, щоб створити величезну дорожню систему для іграшкових автомобілів дитини. Мисліть ширше. Будуйте дорогу і на меблях, і на диванах та інших перешкодах. Ключовий фактор, щоб активізувати такий трек, його масштабність. Чим більший трек, тим більше основних м’язів залучатимуть діти, повзаючи з машинками по ньому.

Числові квадрати.

Зробіть великий квадрат зі стрічки, розділіть його на 9 або більше маленьких квадратів, позначивши випадкові числа у кожному. Тепер попросіть дитину здійснити певний рух, щоб дістатись до наступного числа, наприклад «стрибок до 10», «збільшення до 3», «ковзання до 67» тощо.

Ігри з повітряними кулями

Діти завжди раді повітряним кулькам. Підніміть це захоплення на наступний рівень, додавши кілька «правил», і вони будуть радісно рухатися, розвиваючи свої рухові навички та спалюючи якусь частину своєї безкінечної енергії.

Проте нагадуємо, що шматочки лопнувших кульок можуть становити серйозну небезпеку задухи для молодших діток, тож подбайте про їхню безпеку та контролюйте ігри із повітряними кульками.

Не дозволяйте повітряній кулі торкнутися землі.

Класична гра, якій діти раді щоразу. Правила прості – запустіть кулю в повітря, але не дайте їй торкнутися землі. Щоб ускладнити завдання для дітей старшого віку, запропонуйте їм жонглювати більше однієї повітряної кулі або грати із зв’язаною однією рукою за спиною. Нехай діти контролюють час, скільки триматимуть кульки в повітрі (і ставлять рекорди, змагаючись із собою), або ж рахують, скільки разів встигнуть вдарити кулю, тримаючи у по-вітрі. Гра чудово підходить для покращення сили рук та координації рук і очей.

Пінгвінова хода.

Поставте повітряну кулю між колінами дитини і рухайтесь по кімнаті, тримаючи її. Ускладнюйте завдання для старших дітей, попросивши їх обійти кілька перешкод. Якщо вони загублять кульку, мають повернутися на початок гри. Для декількох дітей можна запропонувати таку команду гру, фіксуючи час, за який вони пройдуть перешкоди із кулькою, затиснутою між ногами.

Підвішена кулька.

Повісьте повітряну кулю так, щоб вона була на кілька сантиметрів вище за зріст дитини. Нехай спробують стукнути кульку рукою. Порахуйте, скільки разів поспіль вони зможуть її штовхати/стукати, без перерви та пропусків. Це дуже втомлює! Підніміть складність завдання. Чи зможуть діти підстрибувати і торкатися повітряної кулі головою? Можливо, для цього варто підвісити кульку дещо вище.

Перегони кулі подихом.

Встановіть «курс» і подивіться, чи може дитина додмухати повітряну кулю аж до фінішу. Для цього доведеться робити багато армійських повзань, працюючи верхньою частиною тіла та втрачаючи багато сили цією дорогою.

Балансування повітряної кулі.

Киньте виклик дітям, чи зможуть вони збалансувати повітряну кулю на тильній стороні руки, і подивіться, як довго вони можуть це робити, перш ніж кулька впаде на землю. Ви були б здивовані, скільки вони будуть рухатися для виконання такої вправи.

Кульки на веслах.

Використовуйте мухоловку, ракетку для тенісу/бадмінтону або зробіть щось подібне на «весло», використовуючи паперову тарілку та велику паличку/пластикову ложку, і нею, а не руками, грайте у всі ігри із кульками, подані вище.

Такі інструменти цікаві для балансування повітряної кулі. Нехай діти намагаються тримати свою кульку на «веслах», коли вони пересуваються через перешкоди або бігають по дому. Це зовсім непросто.

Балансування кульки ногами лежачи.

Нехай діти ляжуть, піднявши ноги в повітря, і спробують врівноважити повітряну кулю на ногах. Це непросте завдання і вимагає великої концентрації. Чудова основна тренування!

Волейбол повітряною кулькою.

Створіть «сітку» між двома стільцями (можна із ниток), а потім попросіть дитину вдарити повітряну кулю вперед і назад, бігаючи з однієї сторони на іншу, намагаючись утримати її над підлогою. Якщо дітей більше, попросіть їх тримати кульку в повітрі над сіткою настільки довго, скільки вони зможуть.

Хокей повітряною кулькою.

Використовуйте невелику хокейну паличку або зробіть власну з картону. Завдання – перемістити повітряну кулю в ворота, якими можуть стати корзина для білизни або коробка, перевернута на бік тощо.

Веселі та дуркуваті ігри

Одразу попереджаємо. Вам буде складно вирішити, у що грати спершу, адже усі ці ігри веселі та настільки цікаві, що і дорослі їх полюбляють.

Липка павутина.

Використовуйте тейп або скотч, щоб створити сітку-павутинку в дверному отворі. Дайте дітям якусь газету, щоб вони згорталися і кидалися в цю мережу. Або проявляйте творчість та використовуйте інші легкі об’єкти, наприклад, повітряні кулі. Попросіть їх підрахувати, скільки об’єктів прилягає до кількості, скільки не потрібно для додаткових балів.

Липкі записки на дверях.

Прикріпіть липкі записки до дверей і напишіть на кожній з них літери (у довільному порядку). Зробіть лінію «старт» на певній відстані від дверей (подалі для дітей старшого віку), і попросіть дитину стояти за нею з м’яким м’ячиком, мішком з бобами, іграшкою, парою згорнутих шкарпеток. Нехай тепер звідти спробують поцілити в «A», «T» тощо. Гравці з більш досконалими цілеспрямованими та орфографічними навичками можуть спробувати складати слова з літер. А для вищої складності, якщо одна з літер буде пропущеною, нехай починаються заново! Можна ввести елемент змагання, визначивши бали або кількість очок, обмежити кількість спроб тощо.

Боп на підлозі.

Необхідно наклеїти липкі папірці на підлогу. Замість того, щоб прицілю-ватися вгору, дітям тепер доведеться кидати предмет просто на папірці на підлозі. Правила можуть бути ті ж самі, що і в грі «Липкі записки на дверях».

Кольорові кидки.

Як і в попередній грі, розмістіть на підлозі кольорові шматочки будівельного паперу або килимки. І почніть кидати іграшки, шкарпетки тощо у нові цілі. Створіть власну оціночну систему, коли отримаєте 1 або 5 балів. Наприклад, завдання – кидати, стоячи на одній нозі, або вцілити всіма знаряддями лише у зелені килимки тощо.

Ловець пінг-понг кульок.

Візьміть пластикові чашки та кілька кульок для пінг-понгу (або будь-який невеликий предмет, який поміститься у чашці). Діти мають кинути м’яч партнеру та спробувати його спіймати своєю чашкою. Почніть з ближчої відстані між вами і поступово збільшуйте її, роблячи крок назад. Можна грати й одному – кидати м’яч у повітря і ловити його чашкою.

Алея алігаторів.

Просто розкидайте кілька «островів» або «човнів» по підлозі, використовуючи подушки, іграшки, книги тощо, а потім дозвольте дітям стрибати з одного островка на інший, не потрапляючи у «воду», де водяться голодні алігатори.

Крабова прогулянка.

Навчіть дитину ходити, як краб, а потім подивіться, наскільки швидко вона зможе просуватися по кімнаті. Проведіть перегони з братами та іншими дітьми. Підвищуйте рівень складності, наприклад, дитина має тримати іграшку на голові тощо, а якщо та впаде – починай спочатку.

Перегони бавовняних кульок.

Зробіть кульку з бавовни (вати). І влаштуйте перегони – ложкою необхідно переганяти кульки з однієї кімнати в іншу.

Крокет в приміщенні.

Створіть власний критий крокет, використовуючи рулони туалетного або будівельного паперу. Підвищуйте складність, придумуючи активні завдання на кожен пройдений «тунель». Наприклад, як тільки м’яч пройде через тунель, необхідно зробити 15 стрибків або 2 рази збігати по якомусь маршруту.

Ланцюгова реакція.

Для гри необхідні щонайменше два гравці. Перша людина починає з певного руху, чогось простого, наприклад, два стрибки, або складнішого – тримання дошки протягом 30 секунд. Наступна людина повинна повторити перший рух і додати новий. Наступна людина повторює попередні 2 рухи, додає свої. Гра продовжується, поки ланцюжок не буде розірваний (як правило, забутий). Останній, хто пам’ятатиме і повторить весь ланцюжок рухів, стає переможцем.

Картопляні перегони.

Учасники мають зафіксувати картоплину між колінами, з нею пройти визначений маршрут і на фінішній лінії опустити у визначену миску або відро. Якщо картоплина впала, або якщо до неї торкаються руками, потрібно повернутися на старт і спробувати ще раз. Класна гра для великої кількості людей, коли можна розділитися на команди і проводити естафети.

Дзеркало-дзеркальце.

Встаньте обличчям до дитини, тримаючи невеличку дистанцію, і починайте рухатися. Дитина має спробувати скопіювати всі ваші рухи. Підніміться і потягніться до неба. Зробіть 10 стрибків. Пробіжка на місці. Мавпячі рухи. Робіть усе весело та енергійно, і тоді вам обом буде не лише цікаво, а й швиденько спітнієте від активності. Поміняйтеся ролями та тепер копіюйте дитину. Тепер вона точно заливатиметься від сміху, і ви також.

Літак на посадку.

Зробіть паперові літачки та запустіть їх. Впав? Тепер потрібно забрати їх та повернути до стартової лінії в будь-який спосіб, окрім звичайної ходи, – біг, стрибки, повзання тощо. Нехай діти самі вигадують нові рухи та будуть творчими!

Матрац-гірка.

Гарний спосіб замінити дітям дитячі майданчики, коли застряли вдома. Візьміть матрац з ліжечка, підіпріть його на ліжко або до стільця, щоб створити гірку. Тепер діти можуть підніматися вгору і ковзати вниз знову і знову. Переконайтеся, що конструкція надійна і безпечна.

Практика влучності.

Встановіть якісь цілі, наприклад, порожні пляшки з-під води, рулони з паперу тощо. Попросіть дітей спробувати їх збити, використовуючи іграшкові пістолети, або кидаючи в них м’які предмети. Контролюйте дистанцію від стартової лінії до об’єктів, ускладнюйте завдання, щоб діти якомога більше рухалися.

Мисливці

Ми постійно щось губимо вдома та знаходимо. Але на відміну від нашого стану, коли невчасно (завжди) губляться ключі, гаманець та телефон, діти можуть весело пограти у мисливців.

Полювання на кольори LEGO.

Улюблена гра для малюків і надзвичайно проста у виконанні. Виберіть 4 аркуші паперу різного кольору і по 10 елементів з LEGO, які відповідають кожному кольору, тобто 10 жовтих частинок LEGO для жовтого аркуша паперу. Тепер сховайте всі елементи LEGO в одній кімнаті і покладіть кольоровий папір на стіл або підлогу поруч. Запустіть годинник, і малюки розпочнуть полювання. Щойно вони знайшли LEGO, нехай покладуть на відповідний папірець. Подивіться, скільки часу знадобиться, щоб знайти усі елементи. На новому колі гри можна спробувати побити власний рекорд. а потім сховайте їх, щоб вони могли спробувати менше часу.

Коли діти стомляться шукати, хай щось збудують зі знайдених елементів.

Полювання на частини пазлів.

Оберіть дерев’яні пазли. Сховайте всі шматочки головоломки і попросіть дитину їх розшукати, повертаючи кожен знайдений шматок на дошку. Ця гра змушує тіло рухатись, а мозок працювати. До того ж, діти люблять досягати мети в таких іграх. Тож коли вони все знайдуть, попросять знову все заховати.

Полювання на літери.

Попросіть дітей ходити по дому з кошиком, збираючи предмети, які починаються з кожної літери алфавіту: Я – яблука, Б – Барбі, О – олівці тощо. Дайте контрольний список літер, тобто абетку, щоб вони відмічали, які предмети вже відшукали. Запустіть таймер, щоб рухалися швидше.

Полювання на нестандартні предмети.

Відправляйте дітей на веселе полювання будинком, збираючи різні предмети, які ви їм попередньо перерахували. Але загадуйте предмети весело, не навиваючи конкретну річ, а абстрактно – «улюблена іграшка для ванни», «рожева шкарпетка». Ускладнюйте завдання, загадуючи ще більш загальні категорії предметів, наприклад, «щось, що починається з літери T» тощо. Звичайно, встановіть таймер.

Полювання в темряві.

Якщо у вас є кімната, в якій може бути досить темно (і безпечно), вимкніть світло, закрийте жалюзі та відправте дітей на пошуки прихованих предметів в темряві за допомогою ліхтарика. Діти шаленіють від цієї гри.

Лабіринт та смуги перешкод

Як створити власний саморобний лабіринт або перешкоди? Є ідеї! Ці ігри перевірять стратегічні навички дитини.

Місія неможлива.

Використовуючи креп-папір, паперову стрічку або нитки, створіть складний лабіринт. Встановлюйте лінії високо та низько, змушуючи дітей їх переступати, повзати тощо. Дітям сподобається така гра настільки, що точно будете повторювати.

Книжковий лабіринт.

Використовує книги або інші предмети домашнього вжитку – одяг, спортивний інвентар, палиці тощо, тобто все добре спрацює. Створіть масштабний лабіринт, у якому діти будуть повзати, скакати або ходити. Чудова гра для дошкільнят, щоб працювати над їхньою просторовою обізнаністю та навичками вирішення проблем.

Смуга перешкод.

Ця ідея – перевірений хіт. Створіть захопливу смугу завдань, яка включає різноманітні рухи – стрибки, повзання, врівноваження тощо. Ось декілька креативних ідей для смуги перешкод: перестрибувати обручі, стрічка для балансування, скакати між подушками (на ліжку тощо), пройтися як краб під ковдрою, натягнутою поміж двох стільців, щось перекотити, бігати, тримаючи щось у руках або на інших частинах тіла.

Гру можна робити кожен раз різною, щоб вона ніколи не старіла. Чудова гра для дітей різного віку. Можна змагатися на час.

Спортивні ігри.

Ще один спосіб залучення дітей до активності – адаптація спортивних ігор, у які зазвичай граємо на свіжому повітрі, до кімнатних умов. Спробуйте скористатися цими варіантами.

Баскетбол.

Якщо у вас є баскетбольне кільце вдома, то ви вже готові до гри в домашніх умовах, просто використовуйте м’який м’яч з піни. Якщо ж кільця немає, не хвилюйтесь. Просто візьміть кілька кошиків для білизни або пляжні відра, встановіть на підлозі або повісьте до дверної ручки чи гачка. Зробіть кульки-м’ячі з газети, вати, м’яких іграшок або змотаних у клубок шкарпеток.

Подивіться, хто може зробити удар з найдальшої відстані. Або використайте стрічки, щоб встановити декілька ліній старту, та фіксуйте, хто більше разів поцілить у кошик з кожної лінії. Або встановіть таймер на 1 хвилину і змагайтесь – хто якомога більше поцілить кульок у кошик.

Фігурне катання.

Виділіть ділянку підлоги для встановлення «катка». Візьміть шапку та рукавиці та зробіть вигляд, що ви ковзаєте по льоду. Щоб виглядало все це максимально реально, використовуйте паперові тарілки, в які можна стати ногами та ковзати; натягніть на ноги вовняні рукавиці, які гарно ковзають по підлозі (а діти вважатимуть це дуркуватим та веселим); ковзайте на папері, шматках тканини, простирадла або чомусь подібному.

Боулінг.

Зробіть свою лінію старту для вашої «доріжки». Кеглями стануть пластикові пляшки, паперові стакани. Використовуйте будь-який тип шарів, м’ячів, кульок, які збиватимуть ваші кеглі. Мета – збити якомога більше. Кеглі можна встановлювати як в звичайному боулінгу, так і пірамідкою тощо.

Футбол.

Встановіть зовнішні стінки воріт, використовуючи 2 конуси, пластикові стаканчики, стільці або стрічку. Використовуйте будь-який м’який м’яч та грайте!

Міні-гольф.

Візьміть декілька паперових стаканчиків, покладіть їх на бік та зафіксуйте на підлозі. Можна створити цілі тунелі з шматочків будівельного паперу. Ключкою можуть стати довгі рулони обгорткового паперу, хокейні палички, поролонові труби для басейну тощо. Правила встановлюєте ви – потрібно поцілити м’яч у встановлені лунки.

Класичні ігри-змагання

Перегони з яйцями на ложці.

Візьміть ложку та будь-який невеликий круглий предмет, який поміститься зверху (або якщо ви сміливі та у вас легко чистити підлогу, можете використовувати справжні яйця!). Створіть для дитини смугу перешкод. Можна починати! Чи зможуть діти пройти лінію, тримаючи яйце в ложці? Як тільки вони зможуть легко долати смугу перешкод, починайте змагатися на швидкість!

Перегони у мішках.

Оновіть цю класику, використовуючи звичайні наволочки. Нехай діти залізуть в них, тримають біля талії, і в такий спосіб проходять якийсь маршрут. Гра проста, але дітям весело та вони дійсно швидко втомлюються, виконуючи таке завдання.

Триногі перегони.

Зв’яжіть щиколотки дітей чимось м’яким і еластичним (штанами, шарфом, еластичнім бинтом тощо). Тепер їм доведеться працювати в команді, координувати свої рухи, щоб дістатися від точки А до точки Б. Ця гра не лише на координацію, але також чудово підходить для встановлення зв’язку між дітьми.

Скласти головоломку, пересуваючись на руках, без ніг.

Встановіть дерев’яну дошку-головоломку, пазл тощо та розкиньте шматочки по кімнаті. Візьміть дитину за щиколотки або стегна, щоб полегшити задачу, так, щоб вона ходила на руках і збирала розкидані частинки. Потрібно скласти головоломку. Чудова активність для зміцнення верхньої частини тіла.

Червоний, зелений, жовтий.

Встановіть завдання для кожного кольору: жовтий – повільне повзання по землі; зелений – стрибайте, як жаба; синій – спробуйте і торкніться неба; фіолетовий – веселий танок. Змінюється колір – змінюється активність.

Твістер.

Граючи в цю гру, матимете гарну розтяжку. Немає гри? Зробіть свою, наклеївши паперові кола на підлогу.

Парашут.

Залучіть усю родину! Візьміть простирадло, кожен тримає якийсь кінець та швидко рухає руками вгору та вниз. Покладіть у простирадло невеликі кульки або повітряні кульки і спробуйте їх виштовхнути назовні або навпаки втримати усередині. Діти люблять цю просту гру.

Драматичні ігри

Створіть шоу.

Запропонуйте дітям створити власну гру (ви – глядачі). Бажано, щоб ви задавали якийсь напрям. Наприклад, це може бути спорт, заняття (карате, танці, гімнастика), циркове шоу зі спробами жонглювання та стрибків через обручі тощо. Як тільки діти будуть готові до виконання, зніміть відеозапис, щоб вони відчували себе справжніми артистами. А потім ви відпочиватиме, коли діти переглядатимуть такий запис (а вони це люблять).

Модний показ.

Діти люблять одягатися, а ця ідея виводить їхню любов до нарядів на новий рівень. Створіть подіум зі стрічки або крафтового паперу і запросіть моделей до дефіле. Ви можете бути суддею та виставляти бали за стиль, креативність та загальну підготовку.

Бажаю провести весело час з вашими малятами!!!

Пришла идея

Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi