Від музичної гармонії до гармонії життя

Музичне виховання здійснюють музичні керівники

Лифаренко
Валентина Вікторівна

Буленкова
Наталія Костянтинівна


Наше кредо:

Музичне виховання – це не виховання музиканта, а на сам перед, - виховання людини. (В.О. Сухомлинський)

/Files/images/piano.jpg

/Files/images/minnie02.gif Режим роботи
Лифаренко
Валентини Вікторівни

Пн-Пт: 7.50 - 13.50
Вівторок: 11.00 – 17.00

Буленкова
Наталія Костянтинівна Пн-Пт: 8.00 - 10.24

Среда: 14.36 – 17.00

/Files/images/05013200.gif

«Музика демонструє
людині ті можливості
величі, які існують в її
душі
» У. Емерсон


/Files/images/MiniMickeyDansent.gif
«Музика – дійсна
загальна мова»
К.Ю. Вебер
/Files/images/disney042.gif
Музика – уява –

фантазія – казка –

творчість – доріжка,

йдучи якою, дитина

розвиває свої духовні
сили.


/Files/images/animaatjes-baby-disney-31208.gif

/Files/images/ccee492b8f3d16c8bb2d300e655cd44c.jpg

«Музика наповнює казкові образи живим биттям серця і трепетом думки»
Василь Сухомлинський

Шановні гості!

Ви зайшли на сторінку музичних керівників дитячого закладу.
Якщо Вам цікава ця тема – ми раді вітати Вас!
«…Музичні педагоги існують не для того, щоб муштрувати дітей для виступів на фестивалях, концертах перед дорослими! В них інша мета: приносити музичними заняттями задоволення дітям і, під час занять музикою робити їх життя краще, щасливіше. Це є наша головна мета, а може місія!
Якщо нас, як дитячих педагогів та водночас батьків спитають: «Навіщо потрібна музика вашій дитині?»,- ми відповімо: «Прагнемо збагатити її життя музикою»
В сучасному дитячому садку не існує іншого такого заняття, на якому можливо мандрувати іншими світами, вчитися відчувати себе та інших, спілкуватися без слів, знаходити задоволення від колективної творчості. Діти перевтілюються в різні образи: відчиняють власні серця, перетворюючись в ельфів, які розуміють мову вітру, квітів, які вміють бачити музику, танцювати вірші, - це є відповідь на питання, навіщо дітям потрібна музика.

/Files/images/136456486743142-i0.jpeg

Музика дуже важлива в житті людини. Психологи кажуть, що музика допомагає пережити горе, смуток, депресію, музика приносить радість, музика допомагає налаштуватися на іншу хвилю, більш піднесену і духовну. Раніше дітей в сім'ях дворянства обов'язково вчили музиці, не всі з них добре грали на музичних інструментах, але, отримавши гарне музичне виховання - розбиралися в музиці і вміли її розуміти й цінувати. Батьки, які відповідають за духовний розвиток дитини, повинні вчити дитину розуміти музику. Це може відбуватися через навчання дитини музиці на різних музичних інструментах, а може бути і через розуміння музики. Добре, коли батьки вміють грати на якомусь музичному інструменті і самі люблять музику, якщо ж ні - то можна запросити до дитини викладача музики. Якщо батьки хочуть виростити культурну людину, то дитину обов'язково треба залучати до світу музики. При цьому обов'язково прислухайтеся до наступних порад:

/Files/images/88888.jpeg

ПОРАДИ ПРО МУЗИЧНЕ ВИХОВАННІЯ ДИТИНИ:

• Дорослі можуть виконувати з дитиною під веселу, ритмічну музику різні фізичні вправи. Музика створить необхідний енергетичний фон для дитини, допоможе дитині відчути ритм.

• Вмикайте спокійну, плавну музику, без слів під час виконання дитиною малювання, ліплення та ще коли дитина вчиться писати. Психологи встановили, що коли в першому класі вчителі включали класичну музику, в той час, коли діти вчилися писати,то рухи дітей ставали більш плавними і вони краще зосереджувалися на виконанні завдання.

• Частіше включайте музику і танцюйте з дитиною. Це чудово для виховання дитини. Дитина навчиться танцювати, добре рухатися під музику, відчувати ритм кожній мелодії, крім того, дитина за допомогою танцю спілкується з батьками без слів, що важливо для кращого взаєморозуміння.

• Можна запросити до дитини професійного викладача музики і перевірити, чи є у дитини музичний слух, здібності до навчання грі на музичному інструменті. Якщо є, і, ще, що дуже важливо, бажання грати, тоді можна навчати дитину музиці з викладачем. Якщо у дитини немає ніякої зацікавленості до гри на музичному інструменті, то не наполягайте, бо, інакше, це може викликати зворотну реакцію і дитина буде все життя згадувати про те, як її примушували грати на піаніно, лаяли і може відноситися до музики з відразою. Музичні здібності + добровільне бажання дитини грати!

• Не обов'язково вчити грати дитину тільки на піаніно, можна спробувати ніжну флейту, романтичну гітару, енергійні барабани, той музичний інструмент, що дитині більше до душі.

• Співайте дитині колискові пісеньки, співайте їх самі перед сном, а також ставте їх прослуховувати в професійному виконанні.

• Співайте з дитиною різні пісеньки, легкі для запам'ятовування, пісеньку «Крокодила Гени», «Вінні Пуха», інші пісеньки з мультфільмів. Якщо у Вас вдома є система караоке, чудово, тоді під музику можна співати найрізноманітніші пісеньки. Якщо ні, то можна співати під аудіодиск.

• Грайте з дитиною в музичні ігри, наприклад, крутіться з маленькою дитиною в ритмі вальсу, або грайте під музику в «Ладоньки-ладусі - де були - в бабусі» або під енергійну музику грайте гру «Спекли ми коровай - ось такої ширини - ось такої висоти» або «Ми їдем-їдем-їдемо в далекі краї - хороші сусіди - хороші друзі» або «Море хвилюється раз - море хвилюється два – море хвилюється три, фігура на місці замри» і.д.

• Можна вмикати певні мелодії для підтримування режиму дня, наприклад, колискові - сигнал для дитини, що пора йти спати, весела пісенька Вінні Пуха - пора їсти, інша мелодія - час ігор і т.п. Це особливо важливо для маленької дитини, яка не вміє говорити або погано говорить.

• Якщо дитина часто хворіє простудними захворюваннями, кашляє або у неї астма, то дитині обов'язково треба частіше співати або вчитися грі на флейті. Це допомагає дітям впоратися з проблемами дихання, тримати певний ритм дихання.

• Музика допомагає, якщо у дитини мовні дефекти. У такому випадку, дитині найкраще частіше співати, це допоможе впоратися із заїканням, з мовними проблемами.

• Якщо дитина гіперактивна - їй треба частіше ставити слухати спокійну музику.

• Якщо у дитини щось болить, то можна дати їй послухати гарну мелодію без слів (звичайно ж не замість лікування), і погладжуючи хворе місце, примовляти «у сина (у дочки) не боли - біль, швидше йди».Цей старовинний спосіб заговорювання болю відволікає, заспокоює дитину, дає «знеболювальний ефект», а старші діти вже самі можуть так «заговорювати біль».

• Купуйте дитині музичні іграшки, найменшому - мелодійні брязкальця, потім музичних ляльок-неваляйок, музичних пупсів, дітям старшого віку - музичні іграшки поскладніше.

• Найчастіше слухайте з дітьми різну красиву музику: класичну - Моцарта, Чайковського, Гріга, Шумана, Шуберта та ін; етнічну, народні пісні; музику природи - спів птахів, звуки моря; м'який мелодійний спів; красиву романтичну музику без слів; красиві виразні оперні арії; джаз,блюз. Добре, коли дорослі слухають музику разом з дітьми, але можна періодично і залишати дитину наодинці з музикою.

• Розповідайте дитині про різних композиторів, про їх цікавих долі, а потім поставте послухати музику цього композитора. Розповідайте про різні музичні інструменти, обов'язково супроводжуючи свою розповідь музичними коментарями.

• Навчайте дитину відчувати музику, підкажіть йому, що музика відображає настрій, нехай малюк сам підбере ту музику, яка відповідає його різним відчуттям і різному настрою. Це допоможе дитині навчитися швидко і правильно розбиратися в своїх почуттях і правильно слухати музику своєї душі.

• Музика може допомогти впоратися з горем, з бідою дитини. Психотерапевт Вайлет Оклендер розповідає історію про те, як пісня про вмираючого гусака допомогла маленькій дівчинці змиритися із загибеллю улюбленого кота.

• Веселі, енергійні мелодії допомагають дітям впоратися з почуттям страху.

• Існують різні музичні навчальні програми: навчання іноземної мови за допомогою пісеньок, навчання цифрам, буквам, правилам дорожнього руху і т.п. Такі програми також можна використовувати в музичному вихованні дитини.

• Виховуйте за допомогою музики уяву дитини, наприклад, попросіть дитину щось уявити під дану мелодію або намалювати ті образи, кольори, які виникають у дитини при прослуховуванні будь-якої мелодії.

• Ходіть з дитиною на різні музичні вистави. Можна пійти на балет «Лускунчик», «Спляча красуня», «Попелюшка». Дитині може бути важко буде висидіти його повністю - тоді можна подивитися хоча б частину. Можна ходити на мюзикли, дитячі музичні спектаклі, де багато танцюють і співають, в театр оперети.

• Подивіться з дитиною музичні фільми по телебаченню або на DVD, де також багато танцюють і співають. Наприклад «Мері Поппінс, до побачення», «Мама», «Синій птах», «Звуки музики», «Співаючі під дощем», «Серенада сонячної долини», мультфільми Уолта Діснея «Фантазія», «Попелюшка», «Спляча красуня», «Русалонька »,« Красуня і чудовисько »та ін., музичні мультфільми «Вовк і семеро козенят на новий лад», «Пластилінова ворона», «Коробка з олівцями», «Лускунчик», «Контакт», і т.д.

• Пояснюйте дитині, що музика - різноманітна і для кожного випадку існує своя музика: для радості і для смутку, для спілкування і для веселощів, для відпочинку і для роботи, і що важливо вміти підбирати музику відповідно до ситуації і настрою. Крім того, дитині обов'язково треба пояснити, що гучна музика може заважати іншим і що та мелодія, яка подобається дитині, необов'язково подобається і іншим. І ще, навіть якщо дитині дуже подобається музика, не варто, щоб музика звучала в будинку цілий день, інакше з джерела радості й вмиротворення вона швидко стане буденністю і її перестануть помічати.

/Files/images/12345.png

Кiлькiсть переглядiв: 1256

Коментарi