Рекомендації для педагогів ЗДО

1. Організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті (очне, змішане, дистанційне).

2. Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

3. Перевіряти технічне налаштування, обов'язково звертати увагу на налаштування веб-камери, її необхідно встановити на рівень очей або трохи вище, адже діти повинні бачити очі педагога, важливо дивитися у камеру.

4. Під час зйомки прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п'яти хвилинних відео будуть переглянуті з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

5. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеозаняття — це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити дітей, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

6. Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей, через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі з питань стану здоров’я дитини, особливостей навчання, виховання, розвитку дітей при використанні дистанційного та змішаного видів комунікації. Результати зворотного зв’язку сформують основу для планування консультативної та методичної допомоги батькам з різних питань виховання дітей.

7. Інформувати батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя. Для цього практичні психологи мають вести постійне спостереження за ними, а вихователі — враховувати в освітній роботі дані моніторингу психічного стану дітей, організовувати емоційнопідтримувальну мовленнєву комунікацію, використовувати індивідуально дібраний комплекс технологій психолого-педагогічного супроводу.

8. Формувати бібліотеку онлайн-матеріалів для організації освітнього процесу. Бібліотека може зберігатися у хмарі з подальшим надсиланням доступу усім стейкхолдерам.

9. Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема на сайті МОН “Сучасне дошкілля під крилами захисту” у Telegram-каналі «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny.

10. Проводити роботу з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час, надавати консультативну підтримку щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій.

11. Залучати дітей до самостійного виготовлення поробок, малюнків, будь-яких проєктів, адже швидке усвідомлення результату підвищує відчуття спокою і сили.

12. Спостерігати за поведінкою дитини. У разі регресивного стану (відкатування в поведінці та реакціях до більш раннього віку) доречними будуть тілесні ігри та вправи.

13. Організовувати педагогічний супровід дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків щодо формування навичок безпечної поведінки, стресостійкості, збереження фізичного, психологічного, емоційного здоров’я із застосуванням освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі. Необхідними умовами якісної інклюзивної освіти, зокрема в умовах дистанційної взаємодії є: - створення інклюзивного освітнього простору, яке відповідало б потребам і можливостям кожної дитини та забезпечувало належні умови для здобуття освіти в дистанційних умовах (здійснюється через застосування низки ІКТ, веб і хмарних технологій, адаптації або модифікації тощо з дотриманням таких складових, як: фізичне (загальний дизайн кімнати з урахуванням осередків діяльності, матеріалів, меблів та ін.), соціальне (охоплює взаємодію, яка відбувається в групі між однолітками, педагогами та членами сім’ї) та часове середовище (сукупність, послідовність та тривалість процедур та заходів, що відбуваються у ЗДО протягом дня). Для дітей, чиї особливі освітні потреби не вдається задовольнити через технології універсального дизайну в умовах дистанційної освіти, здійснюється відповідна адаптація та / або модифікація змісту, процесу, результатів навчання та онлайн середовища, відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини та поточної ситуації щодо факторів середовища;

- проєктування освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами може здійснюватися з урахуванням рекомендацій, що подані у пораднику для педагогів ЗДО «Середовище, що належить дітям» ;

- надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

- забезпечення партнерства вихователя й асистента вихователя (складання графіку роботи; підбір базових інструментів та платформ для створення комунікативного простору; планування освітнього процесу та режимних моментів, підготовка, адаптації, наповнення освітнього середовища, зокрема й онлайн; присутність під час онлайн-занять, у тому числі й з метою здійснення спостережень та фіксування результатів у журналі спостережень (форма ведення — довільна, визначається в ЗДО) для вивчення взаємодії, проявів індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та задоволення потреб дітей групи; участь у розробленні та наповненні індивідуальної програми розвитку, у тому числі у підготовці інформації для учасників засідання команди психолого-педагогічного супроводу за результатами спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами);

- здійснення моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку та задоволення особливих освітніх потреб дітей в умовах дистанційної освіти: синхронне спостереження за процесом виконання дитиною завдання, рівнем самостійності та труднощами, які в неї виникають, участь батьків та ін. Такі фрагменти надаються за попередньою погодженістю між батьками та педагогами. Забороняється поширення та демонстрування фрагментів іншим особам без дозволу батьків.

7. Підвищувати власний фаховий рівень з оволодіння цифровими інструментами для забезпечення якості дошкільної освіти відповідно до суспільних викликів. Зокрема, за допомогою реєстрації і проходження різних онлайн-курсів на платформах суб’єктів підвищення кваліфікації.

8. Вивчати та поширювати досвід педагогів, зокрема з інших країн щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку під час військових дій.

Убезпечуємо заклад від вибухонебезпечних предметів і складаємо алгоритм дій у надзвичайних ситуаціях

Один із пріоритетів у діяльності закладу дошкільної освіти – забезпечити безпеку учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії. А життя та здоров’я дітей – це найбільша цінність людства.

Через широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України є велика загроза отримати враження мінами та вибухонебез-печними предметами. Тож ви як керівник закладу маєте знати, як діяти у надзвичайних ситуаціях і вжити заходів, щоб убезпечити дітей і працівників.

Яких заходів вжити

Проводьте у закладі роботу з просвіти учасників освітнього процесу щодо:

· питань мінної небезпеки й вибухонебезпечних предметів;

· дій у надзвичайних ситуаціях.

Стежте, щоб на майданчиках під час прогулянок діти не перебували без догляду дорослих. Обов’язково обстежуйте територію, щоб виявити, чи немає вибухонебезпечних і підозрілих предметів.

Вихователі мають пояснювати дітям про небезпеку, яку несуть незнайомі предмети, покинуті іграшки тощо. Запропонуйте вихователям проводити з дітьми роз’яснювальну роботу щодо безпечної поведінки в умовах воєнного стану з використанням різних форм організації освітньої діяльності.

Скачайте та роздайте працівникам і батькам вихованців буклети «Обстріл, вибух, повітряна небезпека, захоплення заручником: як діяти» та «Обережно, вибухонебезпечні предмети: як визначити та діяти».

Як убезпечити заклад від замінування та вибухонебезпечних пристроїв

Посильте пропускний режим при вході та вʼїзді на територію закладу, пильнуйте системи сигналізації та відеоспостереження.

Доручіть працівникам обходити територію закладу й періодично перевіряти складські приміщення, щоб своєчасно виявити вибухові пристрої або підозрілі предмети.

Організуйте разом з працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажі та практичні заняття з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.

Як діяти, якщо виявили підозрілий предмет

Застережіть працівників, якщо хтось з них виявив підозрілий предмет на території закладу, він має негайно повідомити вас, правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту та не торкатися знахідки.

Є кілька ознак, щоб припустити, що маєте справу з вибуховим пристроєм.

Звертайте увагу на:

· припарковані біля будівлі дитсадка автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно припаркований;

· наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

· звуки, що лунають від предмета – цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу, мигтіння індикаторної лампочки;

· наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним – батарейки, акумулятори тощо;

· наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

До прибуття оперативно-слідчої групи попросіть працівників перебувати на безпечній відстані від знайденого предмета. Якщо потрібно, евакуюйте людей згідно з планом евакуації у закладі.

Не робіть самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями.

Не користуйтеся мобільним телефоном поблизу підозрілої знахідки.

Підозріла кореспонденція

Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» тощо. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Якщо в закладі освіти знайшли вибуховий пристрій та евакуюєте людей:

· одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;

· під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;

· тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Як діяти, якщо заклад опинився поблизу епіцентру вибуху

Почули вибух, обережно обійдіть усі приміщення й перевірте, чи немає витоків води, газу, спалахів. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки, користуйтеся ліхтариком.

Негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду.

З безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.

Перевірте, чи потребують допомоги діти й працівники закладу.

Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.

Найкраще, що можете зробити – залишити небезпечне місце. Зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб через деякий час після вибуху першої з них пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, зокрема й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Щоб почуватися захищеним й убезпечити заклад від надзвичайних ситуацій, складіть алгоритм дій у закладі й повідомте його вашим працівникам. Скористайтеся прикладом алгоритму у Додатку.

Будьте пильними! Бережіть себе!

МАЄТЕ ЗНАТИ

Телефони рятувальних та аварійних служб

112 – єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги. Диспетчер викличе бригаду потрібної служби.

101 – пожежно-рятувальна служба.

102 – поліція.

103 – швидка медична допомога.

104 – аварійна служба газової мережі.

0 800 501 482 – телефон довіри СБУ.

Кiлькiсть переглядiв: 88

Коментарi